06-52084861 info@esawareness.nl

             

                      Familieopstellingen

              Eindhoven / Valkenswaard

Je loopt steeds tegen dezelfde patronen aan in je leven of relatie(s)

Met een familieopstelling krijg je op een diepere laag inzicht in wat er speelt, vaak voorbij wat je met je hoofd kunt begrijpen.
Je gaat niet alleen snappen, maar vooral voelen waar verandering mogelijk is.

Wat levert een familieopstelling jou op?

  • Doorbreken van terugkerende patronen
  • Meer rust en helderheid in jezelf
  • Inzicht in familie- en relatie dynamieken
  • Emotionele verwerking en heling
  • Sterkere verbinding met jezelf en anderen

👉 Veel mensen ervaren al na één sessie een duidelijke verschuiving.

Wat is een familieopstelling?

Een familieopstelling is een vorm van systemisch werk waarbij zichtbaar wordt wat er onbewust meespeelt in jouw leven.
Familiesystemen bevatten onzichtbare patronen die van generatie op generatie worden doorgegeven.
Tijdens een opstelling wordt dit zichtbaar, waardoor je:

  • begrijpt waar bepaald gedrag vandaan komt
  • voelt wat er vastzit
  • ruimte maakt voor verandering

Hoe werkt een sessie?

Je kunt kiezen uit:

🔹 Groepsopstelling (in Eindhoven of Valkenswaard)

Je werkt met representanten (andere deelnemers)
Zeer krachtig en verdiepend
Vaak veel herkenning en inzicht

🔹 Individuele opstelling

1-op-1 begeleiding
Werken met vloerankers / objecten
Fijn als je het rustiger wilt ervaren

 👉 Wil jij ervaren wat een familieopstelling voor jou kan betekenen?

Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek of stel je vraag:
📩 Mail: info@esawareness.nl
📱 Bel / WhatsApp: 06-52084861

Ik kan een familie-opstelling bij Esther sterk aanraden! Ze begeleidt op een fijne, natuurlijke manier en ze stelt de juiste vragen. Ze voelt helder aan wat mag aangekeken worden en bewaakt hierbij grenzen. De familie-opstelling heeft mij inzichten gegeven en bescherming laten ervaren. Esther, bedankt!

Kim

deelnemer familieopstelling

Het werkt echt door, ook na de ervaring zelf

Over mij

Ik ben Esther en begeleid ontzettend graag mensen in hun persoonlijk ontwikkelproces.
Zowel privé, relationeel, als werkgerelateerd, naar meer bewustzijn, rust en verbinding.

Mijn kracht ligt in:

  • voelen wat er onder de oppervlakte speelt
  • het creëren van een veilige bedding
  • jou begeleiden zonder oordeel

De opstelling raakt vaak iets wat voelbaar waar is

Het werkt echt door, wat ik heb mogen zien en voelen. Zo zeg! Ook na deze dag.
Het geeft veel inzicht en verheldering,
Ik heb een groot antwoord voor mezelf gekregen in het proces waarin ik nu zit.
En jij bent echt een fantastische begeleider en facilitator.
Dankjewel voor de bijzondere ervaring, wauw!

Joeri

Kan iedereen meedoen?

Ja! In principe wel.

Voorwaarde is wel dat je openstaat voor een ervaring die je hoofd misschien niet direct kan verklaren.
Een familieopstelling werkt namelijk op een diepere laag, voorbij alleen denken en begrijpen.
Het is goed om te weten dat een opstelling geen quick fix is.
Hoe aantrekkelijk dat soms ook klinkt, echte verandering vraagt bereidheid om te kijken naar wat er onder de oppervlakte speelt.
Een opstelling is helpend als je voelt dat er patronen zijn die zich blijven herhalen.
In jezelf, in relaties of in je leven.
Patronen die je misschien al langer probeert te begrijpen of te doorbreken.

Tijdens een opstelling wordt zichtbaar wat zich afspeelt in die onderstroom.
Dat kan in eerste instantie lastig te duiden zijn, maar vaak voel je wél dat het klopt.
Je hoeft niets te ‘kunnen’ of te weten.
Het helpt wel als je je (voor)oordelen even wat ruimte kunt geven.
We blijven natuurlijk mens, gedachten en oordelen zullen er altijd zijn.
En dat is helemaal oké.
Je hoeft ze niet weg te duwen.
Ze mogen er zijn en weer voorbijgaan.

Wat je vaak merkt, is dat je hoofd misschien vragen stelt, terwijl je ergens van binnen voelt: dit raakt iets wat waar is.
Daar werken we mee.
Op een diepere laag, voorbij de mind en de behoefte aan logica.

 👉 Wil jij ervaren wat een familieopstelling voor jou kan betekenen?

Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek of stel je vraag:
📩 Mail: info@esawareness.nl
📱 Bel / WhatsApp: 06-52084861

Meer weten?

6 + 3 =

Ik dacht altijd dat ik niet goed in mijn gevoel en lijf kon zakken. Door de sessies bij Esther besefte ik dat ik juist heel veel voel maar moeite heb met het toelaten, ervaren en verdragen van wat ik voel. Ik veroordeelde alles meteen. Door Esther heb ik hierbij stil kunnen staan en was er direct een gevoel van ontspanning. Esther helpt me enorm om te aarden, onbewuste processen bewust te maken, ze te observeren én accepteren. Aanrader!

Susan

Ik had erg veel moeite met het vinden van m’n eigen plek. Zowel privé als in m’n werkomgeving. Ook durfde ik niet echt op mijn intuïtie te vertrouwen en als ik dat wel deed, wist ik niet goed hoe ik hier het beste mee om kon gaan.
Het is voor mij heel helder geworden waar ik sta, en voel me hier ook comfortabel bij. Ook heb ik geleerd dat ik een erg sterke intuïtie heb. En dat ik daar heel goed op kan vertrouwen. Ik heb geleerd dit te onderbouwen en het vervolgens los te laten. Het is aan andere om daar mee te doen wat voor hen goed voelt. Ook al is dat niet altijd de koers die ik voorzie. Vanaf het eerste moment voelde ik me op mijn gemak en kon ik makkelijk met Esther praten. Dat is niet altijd een gegeven als het bij mij aankomt om over gevoel praten. Dus dat vond ik erg waardevol. Ook vond ik het prettig dat het niet specifiek over mijn doelen gaat, maar dat alles bespreekbaar is, om er dan uiteindelijk achter te komen dat we hierdoor juist alles in beweging hebben gekregen.

E.

Open, warm en veilig.
Iedere opstelling geeft mij nieuwe waardevolle inzichten die door resoneren in mijn hele zijn.
Ik voel mij intrinsiek gesterkt door liefde en vertrouwen van mij voor mij.

Dank je wel Esther voor deze ervaringen en jouw professionele warme benadering.

Amber

Ik was mijn leven lang op zoek naar het antwoord op mijn vraag “waarom“?

Mijn “waarom“? ging over de relatie met mijn familie, er ontbraken puzzelstukken, ik voelde mezelf incompleet en verloren; waarom voelt mijn relatie negatief? waarom voel ik geen connectie? Waarom voel ik mezelf niet geliefd? enz….

Na mijn sessies met Esther kwam ik tot de conclusie dat wij als familie elkaars trauma`s raakten ipv omarmde: hoe kun je elkaar liefhebben zonder begrip?

Langzaam maar zeker vielen alle vraagtekens op hun plek waardoor alle “waarom”? duidelijker werden. Ik heb tijdens mijn innerlijke reis geleerd dat het niet altijd gaat om de ander, maar vooral om jezelf.  Het beeld van mijn familie veranderde door de inzichten die Esther mij gaf, hierdoor zag ik mezelf en mijn omgeving met andere ogen, namelijk vanuit liefde, vooral liefdevol naar je oude “kind ik“ kunnen kijken deed mij beseffen dat mijn “waarom“? veranderde in een “oh daarom“!

Esther is een zeer fijne en lieve dame die vanuit haar hart de ander wil helpen. Ik voelde mezelf zeer op mijn gemak bij haar en blijf ook in de toekomst connected zodat ik weer eens kan inchecken, en mijn innerlijke kind kan voeden met zelfliefde.

C.

.